Spring navigation over
Indhold start

Behandling af klager

En klage vil følge en række trin fra vurdering til mægling eller undersøgelse og institutionens udtalelse. Sagsbehandlingen skal følge den vejledende tidsramme. Der kan klages over private og offentlige virksomheder, organisationer og myndigheder.

Alle kan klage. Klagen skal dog vedrøre overtrædelse af OECD's retningslinjer for multinationale virksomheder og skal dokumenteres, og hændelsen må ikke være mere end fem år gammel. Det er mæglings- og klageinstitutionen, der afgør, om klagen falder inden for retningslinjerne.

En klage skal indeholde følgende oplysninger:

  • Hvem der klager?
  • Hvad er der sket?
  • Klager du på andres vegne?
  • Dine kontaktoplysninger
  • Dokumentation for klagen

Hvis du vil vide mere om sagsbehandlingen i mæglings- og klageinstitutionen, kan du læse mere her i vejledningen.

Du kan indsende din klage her på hjemmesiden. Du kan også sende en mail til os.